advertise

سنگ ساختمانی چیست؟ معرفی بهترین سنگ های ساختمانی و کاربرد آنها

سنگ ساختمانی از مهم ترین مصالح در ساخت و ساز است و در طیف وسیعی از رنگ ها و ساختارها یافت می شود. سنگ های ساختمانی از نظر دانه بندی، نمای ظاهری و ساختار و مواد معدنی به دسته بندی های مختلفی تقسیم بندی می شوند. انواع سنگ را می توان بر اساس منشأ و نحوه تشکیل به سه دسته سنگ های آذرین، سنگ های دگرگونی و سنگ های رسوبی طبقه بندی نمود. هر یک از این سنگ ها دارای یک سری ویژگی ها و خصوصیاتی هستند.


۳ دسته اصلی سنگ های ساختمانی



۱- سنگ های رسوبی

یکی از مهم ترین سنگ های طبیعی که در بستر رودخانه ها و در مجاورت دریا و یا مناطق آبی تشکیل می شوند، سنگ های رسوبی هستند. همان طور که از نام این سنگ ها بر می آید، نحوه تشکیل آنها به صورت لایه ای و ناشی از رسوب کردن املاح و مواد معدنی است.
سنگ ساختمانی تراورتن، سنگ مرمریت و سنگ های آهکی را می توانیم جزو سنگ های رسوبی دسته بندی کنیم. سنگ تراورتن برای نمای بیرونی بنا، بهترین انتخاب است.

۲- سنگ های آذرین

دومین دسته سنگ ساختمانی برای ساخت و ساز، سنگ های آذرین هستند. این سنگ ها در مکان هایی تشکیل می شوند که آنجا فعالیت آتشفشانی رخ داده است. کوه هایی که در گذشته، روزی فوران کرده اند، منشأ و مبدأ معروف ترین سنگ ها، یعنی سنگ گرانیت و سنگ بازالت هستند.
هر دو سنگ های گرانیت و بازالت برای ساختمان سازی، بهترین اند و ویژگی های ارزشمندی را ارائه می دهند.

۳-سنگ های دگرگونی

سنگ های دگرگونی، به آن دسته از سنگ های طبیعی گفته می شود که در اثر فشار و دما، ساختار اصلی شان تغییر پیدا می کند. سنگ های مرمریت، سنگ کوارتزیت، سنگ گنیس، سنگ مرمر، نمونه هایی از سنگ ساختمانی هستند که می توانیم آنها را جزو این دسته دگرگونی طبقه بندی کنیم.

جدیدترین ها

پرفروش ترین سنگ ساختمانی کدام است؟

همه سنگ های طبیعی که در قسمت فوق معرفی کردیم، جزو منابع سنگی کره زمین محسوب می شوند. هر کدام در شرایط تشکیل خود، در هر کشور وجود دارند. ایران نیز از مکان هایی است که معادن سنگ فرآوان دارد. به همین جهت است که بازار فروش سنگ های ساختمانی ایران، و همچنین صادرات سنگ از ایران، بسیار پرتقاضا و پر رونق است. در این قسمت با مهم ترین سنگ های نما، سنگ پله، سنگ فرشی و ویژگی های ارزشمند آنها آشنا می شویم:


سنگ تراورتن

تراورتن، بهترین سنگ طبیعی برای ساختمان سازی است. از تراورتن به عنوان سنگ نما استفاده می شود. پرفروش ترین سنگ تراورتن شامل تراورتن کرمی، تراورتن سفید، تراورتن شکلاتی، تراورتن لیمویی و تراورتن گردویی است. از لحاظ تجاری، این سنگ ها با نام معدن تراورتن نیز شناخته می شوند. از جمله تراورتن عباس آباد و تراورتن حاجی آباد، تراورتن دره بخاری، تراورتن رامشه، تراورتن یزد، تراورتن کاشان، تراورتن محلات، تراورتن لوشان، نمونه ای از پرفروش ترین سنگ ها هستند. تراورتن بسیار مقاوم و بادوام است و در برابر شرایط محیطی و تغییرات هوایی، پایداری خوبی دارد.

سنگ گرانیت

گرانیت، یکی از بهترین سنگ های ساختمانی است و دارای ویژگی های مثبت از جمله استحکام، تنوع رنگ، دانه بندی متنوع، مقاومت خوب می باشد. این سنگ، تخلخل ندارد و بنابراین برای ساخت پله سنگی، مناسب است. سنگ گرانیت، بهترین انتخاب برای دیوارپوش ها و پله های داخل ساختمان است. پرفروش ترین سنگ ساختمانی گرانیت شامل گرانیت سیاه، گرانیت سفید، گرانیت بروجرد، گرانیت پرتقالی تایباد، گرانیت نطنز، گرانیت خرمدره و گرانیت سبز می باشد.

سنگ مرمریت

سنگ مرمریت، یک سنگ دگرگونی با ساختار آهکی است. این سنگ ساختمانی زیبا دارای رنگ های جذابی است. از مرمریت کرمی گرفته تا مرمریت سفید، مرمریت شکلاتی، مرمریت آبی، مرمریت سبز، مرمریت لیمویی و ...، همگی برای ساختمان سازی به کار می روند.
پرفروش ترین سنگ های مرمریت در ایران شامل مرمریت آباده، مرمریت هرسین، مرمریت خوبسنگان، مرمریت دهبید هستند. این سنگ ها از دوام بالایی برخوردار بوده و بیشتر برای داخل بنا، محیط هایی با رطوبت بسیار کم مناسب هستند. زیباترین سنگ پله از جنس مرمریت را می توانید در داخل ساختمان بسازید.


سنگ مرمر

یک سنگ ساختمانی محبوب، لوکس و پرفروش، سنگ های مرمر هستند. مرمر، با نام تجاری اونیکس، آمار بالایی برای پروژه های لوکس به خود اختصاص داده است. با خرید مرمر برای ساختمان، یک طراحی خاص و منحصر به فرد را اجرا خواهید کرد. سنگ های مرمر دارای شکوه و زیبایی خیره کننده ای هستند، مقاوم بوده و کاربردهای وسیعی دارند. می توانید نرده سنگی با مرمر بسازید یا به عنوان دیوارپوش لاکچری از آن استفاده کنید. سطح صاف و صیقلی سنگ های مرمر، بزرگ ترین امتیاز آنها است.

سنگ چینی (سنگ کریستالی)

یک نوع سنگ ساختمانی، از گروه سنگ های دگرگونی، سنگ چینی یا کریستال نام دارد. این سنگ ها دارای ساختار دولومیتی هستند و بهترین انتخاب برای کفپوش و پله سنگی به شمار می روند. این سنگ ها را می توانید با اطمینان خاطر در هر مکان داخل سازه نصب کنید. برندهای معروف سنگ چینی در ایران شامل سنگ چینی الیگودرز، سنگ چینی سیرجان، سنگ چینی لایبید، سنگ چینی ازنا، سنگ چینی نیریز، سنگ چینی قروه، سنگ چینی بندرعباس و ... هستند. از مهم ترین مشخصه های سنگ چینی می توانیم به مقاومت خوب در برابر فشار و ضربه، تخلخل کم، برشکاری و حکاکی آسان، عدم ترک خوردگی و هوازدگی اشاره کنیم.

سنگ ترامیت

سنگ ترامیت یکی دیگر از سنگ های مخصوص نما ساختمان محصوب می شود که بسیار پر فروش است. وزن سبک و رنگ سفید انواع سنگ ترامیت موجب افزایش تقلضلی این سنگ محبوب برای اجرای نمای سازه شده است. سنگ های ترامیت به دلیل جذب آب بالا معمولا در شرایط آب و هوایی مرطوب کارایی نخواهند داشت و برای استان های مرکزی و جنوبی بسیار پر فروش هستند. سنگ ترامیت مرودشت و ترامیت بوکان از بهترین معادن سنگ ترامیت یا همان سنگ لایم استون هستند که در کارخانجات سنگبری اصفهان به قیمت مناسب عرضه می گردند.

جهت مشاهده سایر سنگ های ساختمانی موجود در فروشگاه اینترنتی سنگ نیوان کلیک کنید.

قیمت سنگ ساختمانی به چه عواملی بستگی دارد؟

وقتی صحبت از قیمت سنگ ساختمانی به میان می آید، باید به یک سری معیارها توجه داشت. نوع و جنس سنگ، نکته اول در تعیین قیمت ها است. قیمت تراورتن با قیمت گرانیت یا قیمت مرمریت متفاوت است. قیمت سنگ های ساختمانی در هر متر مربع به اندازه، ضخامت و نوع پردازش سطح سنگ ها نیز بستگی دارد. عواملی از جمله تراکم سنگ ها، میزان تخلخل، نوع پردازش و عملیات پوشش دهی روی سنگ ها، محل استخراج سنگ از معدن، سایر مواردی هستند که در قیمت خرید سنگ های ساختمانی نقش دارند. هنگام خرید، ابتدا باید نیاز پروژه را معین کنید. چون خرید و فروش سنگ بر مبنای واحد متر مربع انجام می گیرد، متراژ مکان یا موقعیت مورد نظر در ساختمان را بررسی و ارزیابی کنید. قیمت سنگ نما با قیمت سنگ پله، قیمت سنگ فرش و قیمت نرده سنگی، هر یک به طور جداگانه تعریف می شود. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با کارشناسان فروش در این مجموعه تخصصی تماس بگیرید.


خرید سنگ ساختمانی از کارخانه

بهترین سنگ ساختمانی دارای ویژگی های خوب و مثبت برای استفاده در هر پروژه است. برای اینکه قیمت سنگ برای خرید عمده و پروژه های ساخت و ساز انبوه، مقرون به صرفه تر تمام شود، نیاز است که این مصالح را به طور مستقیم از کارخانه سنگ سفارش بدهید. با حذف واسطه ها، یک خرید مطمئن خواهید داشت. خدماتی که در کارخانه سنگ به مشتریان ارائه می شوند شامل مشاوره خرید سنگ، معرفی بهترین سنگ های نما، ارسال برگه آنالیز سنگ برای مشتریان و تأمین مصالح سنگی برای کارگاه های مختلف در شهرهای ایران است. ما نیز تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا بهترین سنگ ها را برای صنعت ساخت و ساز تهیه نمایید. در این مجموعه معتبر، مرکز فروش سنگ ساختمانی در اصفهان، کیفیت محصولات تضمین شده است و قیمت ها رقابتی می باشند. بدون تردید، با کارشناسان فروش تماس بگیرید. امکان سفارش خرید عمده سنگ از تمامی شهرها وجود دارد.

سنگ ساختمانی ارزان
نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.