advertise

مشخصات بهترین سنگ پله ساختمانی چیست؟

سنگ پله ساختمانی برای استفاده در داخل ساختمان، در مکان های عبور و مرور، خارج از ساختمان و حتی برای دکوراسیون داخلی آپارتمان به کار می رود. همانطور که از نام این مصالح متوجه می شوید، سنگ پله در موقعیت هایی نصب می شود که افراد زیادی از روی آن عبور می کنند. پله های سنگی محل رفت و آمد است، پس باید از دوام و استحکام بالایی برخوردار باشند. امروزه سنگ های ساختمانی زیادی در بازار وجود دارد که در قسمت های مختلف یک ساختمان به کار می روند. انتخاب سنگ خوب برای راه پله ها بسیار اهمیت دارد و باید حساسیت زیادی در آن به خرج بدهید.
ممکن است شما یک معمار باشید، یا صاحب پروژه ساخت و ساز؛ یا اینکه بخواهید داخل آپارتمان خود را بازسازی و نوسازی کنید؛ در هر صورت، طراحی پلکان داخل ساختمان جزو ایده های جدید معماری محسوب می شود. شاید تعجب کنید اما امروزه طراحی پله داخل آپارتمان، یک عنصر اساسی به شمار می‌رود که بسیاری از صاحبان خانه به آن تمایل دارند.
برای طراحی و ساخت آپارتمان ها، خانه های دوبلکس و تریبلکس، پله ها جزء جدایی ناپذیر از پروژه هستند. پس دور از انتظار نیست که سازندگان در نگاه اول به دنبال خرید بهترین سنگ پله ساختمانی باشند. به این ترتیب استحکام راه پله تضمین می شود. سوال مهم اینجاست که "چطور سنگ پله خوب را پیدا کنیم؟" یا "از چه طریق می توانیم کارخانه سنگ معتبر را بشناسیم؟" در ادامه می خواهیم یک راهنمای خرید سنگ پله ارائه دهیم که برای هر نوع پروژه‌ ای مفید است.
ابتدا درباره روش انتخاب سنگ خوب برای راه پله ها صحبت می کنیم؛ و سپس پرفروش ترین سنگ پله های ساختمانی را معرفی خواهیم کرد.


چطور بهترین سنگ را برای پله ساختمانی انتخاب کنیم؟

وقتی می خواهید بهترین سنگ پله ساختمانی را بخرید، به چند عامل توجه کنید. ابتدا باید بدانید که مدل راه پله های سنگی چگونه است. انواع پله های مارپیچ یا پله های مستقیم با پاگرد مناسب در ساختمان نصب می شوند. راه پله ها از نظر طول و ارتفاع هر پله متفاوت هستند. با توجه به نوع پروژه باید سنگ پله مناسب را انتخاب کنید. نوع سنگ پله برای بیرون از ساختمان، با سنگ پله داخل ساختمان متفاوت است. همچنین ممکن است به خرید سنگ طرح چوب برای پله های داخل خانه فکر کنید. همه ایده ها قابل اجرا هستند به شرطی که از طراحان با تجربه کمک بگیرید.
هنگام خرید سنگ پله از کارخانه سنگ، درباره قیمت آنها صحبت کنید. از آنجایی که سنگ ها ساختار و رنگ بندی متفاوتی دارند، قیمت سنگ پله در هر متر مربع می تواند متفاوت باشد. برخی سنگ ها لاکچری و گران قیمت هستند؛ مانند سنگ مرمر که بهتر است در طراحی های لوکس یا پروژه های خاص از آن استفاده کنید. چون توجیه اقتصادی ندارد.
ما به عنوان یک مجموعه که در خرید و فروش سنگ ساختمانی سال‌ها تجربه داریم به شما توصیه می کنیم که قبل از هر چیز، نوع پروژه و متراژ محل مورد نظر را ارزیابی کنید. قیمت خرید سنگ پله ساختمانی در برخی موارد ارزش آن را دارد که سرمایه گذاری کنید تا زیباسازی فضای زندگی شما را دو چندان کند. این در حالی است که خرید برخی دیگر از سنگ های پله در پروژه های انبوه سازی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نخواهد بود.

خرید سنگفرش ارزان

ویژگی سنگ پله خوب چیست؟

انواع سنگ پله خوب و با کیفیت باید در طولانی مدت با دوام باشند و استحکام و شکل ظاهری خود را از دست ندهند. چون رفت آمد روی پله های سنگی زیاد است، سطح سنگ باید در برابر ساییدگی نیز مقاوم باشد. این امکان وجود دارد که اجسام سنگین روی پله ها بیوفتند، پس سنگ پله با کیفیت و مقاوم در برابر ضربه های شدید نیز مقاومت خوبی از خود نشان می دهد. داشتن مقاومت در برابر نفوذ رطوبت نیز از ویژگی های سنگ پله خوب است.
انواع سنگ هایی که برای راه پله ها استفاده می شوند باید سهولت تمیز کردن و شستشو را فراهم کنند. نیازی نیست برای تمیز کردن پله های سنگی از شوینده قوی استفاده کنید. لکه ها به راحتی با دستمال یا ابزار مخصوص شستشوی کفپوش از بین می روند. زیبایی ظاهری را نیز می‌توان از خصوصیات سنگ پله خوب معرفی کرد.
در قسمت های بعدی به شما خواهیم گفت که چطور رنگ مناسب سنگ پله را برای ساختمان خود انتخاب کنید. انواع سنگ هایی که برای این منظور به کار می روند، رنگ بندی و ساختار متفاوتی دارند. پس با یک طراحی شیک و هنری، پله سنگی زیبایی را خواهید داشت.

جدیدترین ها

خرید سنگ فرش با کیفیت از کارخانه سنگ



۱- سنگ گرانیت

سنگ گرانیت یکی از مقاوم ترین و بهترین سنگ پله ساختمانی برای فضاهای داخلی محسوب می شود. گرانیت، رنگ روشن خاکستری، با دانه بندی های سیاه و سفید دارد. سنگ های گرانیت، پایدار و بادوام هستند و به مرور زمان دچار تخریب و هوازدگی یا حفره دار شدن نمی شوند. اگر از گرانیت درجه یک در پله ها استفاده کنید به راحتی می توانید تمیز کاری انجام دهید و مطمئن باشید که لغزندگی ندارند. سنگ گرانیت برای محیط هایی که رفت و آمد زیادی آنجا وجود دارد و با ضربه و فشار بالا مواجه هستند، انتخاب خوبی محسوب می شود. از گرانیت خاکستری یا گرانیت طوسی می توانید در ساختمان های تجاری و اداری استفاده کنید.

۲- سنگ مرمریت

سنگ مرمریت یکی از زیباترین سنگ پله ساختمانی برای داخل آپارتمان ها است. مرمریت نوعی سنگ آهکی است که ممکن است در مقابل آب و رطوبت آسیب پذیر باشد. پس پیشنهاد می دهیم سنگ پله مرمریت را برای زیبا سازی داخل ساختمان به کار ببرید. مرمریت سفید یا مرمریت کرمی روشن برای اجرای طراحی داخلی به سبک مدرن مناسب است. سنگ پله های روشن، فضا را بزرگ تر و دلبازتر نشان می دهند. قیمت سنگ مرمریت برای پله های ساختمان به صرفه است.


۳- سنگ مرمر

اگر به پروژه های لاکچری ساختمان سازی اهمیت می دهید، برای پله های داخل ساختمان از سنگ پله مرمر استفاده کنید. سنگ های مرمر، درخشندگی خاصی دارند و با ترکیب رنگ متفاوت می توانند نمای لاکچری را به وجود بیاورند. سنگ مرمر در برابر لکه پذیری و شوینده های اسیدی آسیب‌پذیر است.
اگر چه طول عمر بالایی دارد، اما باید در شرایط خاص به خوبی از آن نگهداری کنید. برای پله های داخل پنت هاوس های لاکچری، سنگ پله مرمر را پیشنهاد می دهیم. قیمت خرید سنگ مرمر نسبت به سایر سنگ های ساختمانی بسیار گران تر است.

۴- سنگ تراورتن

چهارمین نوع سنگ پله ساختمانی که ویژگی های ارزشمندی دارد، سنگ تراورتن می باشد. تراورتن، متخلخل است و لغزندگی ایجاد نمی کند. علاوه بر این که از تراورتن عباس آباد و تراورتن حاجی آباد در نمای ساختمان استفاده می شود. می ‌توان از آن به عنوان سنگ پله هم بهره گرفت. قیمت تراورتن در مقایسه با سایر سنگ ها، برای پروژه های انبوه سازی، مناسب تر تمام می شود.


جهت مشاهده سایر سنگ های ساختمانی موجود در فروشگاه اینترنتی سنگ نیوان کلیک کنید.

قیمت سنگ پله ساختمانی چقدر است؟

قیمت سنگ پله برای ساخت و ساز بر اساس جنس سنگ، ابعاد و اندازه، نوع طرح موجود و حجم مورد نظر مشتری تعیین می شود. برای استعلام قیمت خرید سنگ پله کافیست هنگام انجام پروژه در مراحل تامین بودجه مالی با کارشناسان فروش در کارخانه سنگ صحبت کنید.


خرید سنگ پله از کارخانه سنگ در اصفهان

امکان خرید سنگ پله از کارخانه سنگ در اصفهان به صورت حضوری و غیر حضوری وجود دارد. شما می توانید با یک تماس تلفنی، سنگ مورد نظر خود را از این مجموعه تهیه کنید. انواع سنگ پله گرانیتی، سنگ پله مرمریت و سنگ پله تراورتن با کیفیت بالا و قیمت های رقابتی به شما ارائه خواهد شد.

خرید سنگ پله ارزان
نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.