advertise

مشخصات سنگ ساختمانی خوب چیست؟

از زمان‌ های گذشته تا به امروز، سنگ ‌ها به عنوان یکی از مهم ترین و محبوب ترین مصالح ساختمانی شناخته می شوند. امروزه نیز بسیاری از افراد در ساخت خانه‌ های خود از سنگ ‌های ساختمانی استفاده می کنند. اما یکی از مشکلاتی که وجود دارد، انتخاب سنگ ‌های مناسب برای این کار است. چرا که بسیاری از افراد نمی دانند مشخصات سنگ ساختمانی خوب چیست. از این رو ممکن است از سنگ‌ های بی کیفیت برای ساخت و سازهای خود استفاده کنند و این سنگ ‌ها نتوانند انتظارات افراد را بر آورد سازند.
برخی افراد مبتدی در انتخاب و خرید سنگ ساختمانی مناسب دچار مشکل می شدند. افزایش تنوع این محصولات در بازار باعث شده تا کار برای خریداران سخت تر شود. از این رو تصمیم گرفته ایم در این مقاله به بررسی کامل مشخصات سنگ ساختمانی خوب پرداخته و این محصول را برایتان شرح دهیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.


خصوصیات سنگ ساختمانی خوب و با کیفیت

اگر سری به بازار خرید و فروش سنگ ساختمانی بزنید، متوجه می شوید که انواع کارخانه سنگ در زمینه تولید، فروش و تأمین عمده سنگ ‌های ساختمانی متنوع فعالیت می کنند. از این رو افراد در هنگام خرید این مصالح نمی دانند که چگونه یک انتخاب درست داشته باشند.
بنابراین، ما تصمیم گرفته ایم تمام مشخصات سنگ ساختمانی را برای شما به طور کامل توضیح دهیم.

سنگ ساختمانی خوب و ارزان

مقاومت بالا

یکی از مهم ترین ویژگی ‌های یک سنگ ساختمانی با کیفیت، میزان مقاومت آن است. اغلب سنگ ‌ها از مقاومت بالایی برخوردار هستند و می توانند میزان فشار و بارهایی که به آن ها وارد می شود را به راحتی تحمل کنند.

دوام بالا

سنگ ‌های ساختمانی باید در برابر عوامل طبیعی مانند باد، طوفان، باران، گرما، تغییرات جوی، رطوبت و... دوام داشته باشند و مقاومت آنها کاهش پیدا نکند. از این رو دوام سنگ ‌ها را می توان یکی از مشخصه‌های اصلی آنها دانست. در هنگام خرید سنگ ساختمانی حتماً دوام و پایداری آن را بررسی کنید.

سختی بالا

سنگ ‌های ساختمانی که در راهروها، کف پوش‌ها، پارکینگ و... مورد استفاده قرار می گیرند، باید سختی مناسبی داشته باشند تا در اثر سایش ناشی از حرکت افراد یا تردد خودروها آسیب نبینند. برای خرید سنگ ساختمانی خوب حتماً باید سختی آن را بررسی کنید. میزان سختی یک سنگ در برگه آنالیز آن درج می شود.


میزان تخلخل و جذب آب

منظور از تخلخل سنگ‌ ها میزان فضای خالی آنها است. در واقع ترکیبات معدنی و کانی های موجود در سنگ نقش اصلی را در تعیین میزان تخلخل سنگ‌ها ایفا می کنند. در صورتی که سنگ ‌ها دارای تخلخل زیاد باشند، آب به راحتی وارد آنها می شود و بر روی مقاومت سنگ‌ ها به شدت اثر منفی دارد. از این رو اگر قصد دارید تا از سنگ‌های ساختمانی برای نمای بیرونی سازه خود استفاده کنید، حتماً باید از سنگ‌هایی استفاده کنید که تخلخل کمی دارند تا در اثر بارش باران مقاومت آنها به تحلیل نرود.
بهترین سنگ نما ساختمانی، تراورتن حاجی آباد و تراورتن عباس آباد با میزان تخلخل مناسب است.

استحکام بالا

منظور از استحکام سنگ ‌ها توانایی آنها در مقابله با نیروهایی است که به صورت ضربه ای به آنها وارد می شود. سنگ ‌های ساختمانی در طول عمری که دارند، صدها بار در معرض انواع مختلفی از ضربه ‌ها قرار می گیرند. یک سنگ ساختمانی خوب حتماً باید از استحکام کافی برای مقابله با این ضربه‌ ها برخوردار باشد.


شکل ظاهری

بی شک هر فردی دوست دارد که از سنگ ‌های زیبا و شیک برای خانه خود استفاده کند. از این رو شکل ظاهری سنگ‌ ها نیز جز مشخصاتی است که در خرید این مصالح باید در نظر داشته باشید. رنگ، طرح و رگه ‌هایی که بر روی سنگ‌ها هستند شکل ظاهری آنها را می سازند. شایان ذکر است که هر چقدر سنگ، رگه های کمتری داشته باشد، یعنی از کیفیت بالاتری برخوردار است.

وزن مخصوص

وزن مخصوص یک سنگ رابطه مستقیمی با دوام و مقاومت آن دارد. از این رو هر چقدر که یک سنگ دارای وزن مخصوص بیشتری باشد، دوام آن نیز بیشتر است. به طور کلی می توان گفت سنگ ‌هایی که وزن مخصوص بیشتری دارند، از کیفیت بالاتری برخوردار بوده و ارزش خرید بیشتری نیز دارند.


کارایی متنوع

سنگ‌ها با توجه به خصوصیات و ویژگی‌هایی که دارند، از کارایی‌های متفاوتی برخوردار هستند. از این رو قبل از خرید یک سنگ ساختمانی بایستی از کارایی آن اطلاعات کافی به دست بیاورید تا بتوانید یک محصول متناسب با نیازتان را تهیه کنید.

مقاومت در برابر آتش

یک سنگ ساختمانی مناسب باید عاری از هرگونه ماده و ترکیب حساس در برابر حرارت باشد تا در صورتی که آتش سوزی در ساختمان رخ داد بتواند از شیوع آتش جلوگیری کند. این خصلت یکی از پارامترهای بسیار مهم مصالح سنگی مناسب است؛ چرا که می توان جان و مال افراد را حفظ کند.

جدیدترین ها

خرید سنگ فرش با کیفیت از کارخانه سنگ

ارزان‌ترین سنگ ساختمانی

نکات مهم در خرید سنگ ساختمانی خوب

حال که با مشخصات سنگ ساختمانی خوب آشنا شدید و پاسخ پرسش خود را دریافت کردید بایستی بدانید که در هنگام خرید این محصول بهتر است چندین نکته را در یاد داشته باشید. به این ترتیب می توانید سنگ‌های ساختمانی مناسب و متناسب با نیازتان را خریداری کنید. در ادامه، ما لیستی از مهم‌ترین نکاتی که باید در هنگام خرید بهترین سنگ ساختمانی در نظر داشته باشید را برایتان شرح داده ایم.
• سنگ مورد نیاز خود را از فروشگاه ‌های معتبر و قابل اعتماد یا از کارخانه سنگ تهیه کنید.
• تمام مشخصات و پارامترهایی که از یک سنگ ساختمانی مناسب در این مقاله توضیح داده ایم را در نظر بگیرید.
• قیمت سنگ در هر متر مربع را بررسی کنید تا بتوانید یک خرید منطقی و مقرون به صرفه ای داشته باشید. در کنار رعایت تمام این نکات می توانید از افراد با دانش و متخصص در این زمینه مشورت بگیرید تا بتوانید یک خرید مناسب داشته باشید. کارشناسان فروش ما آماده هستند تا درباره معرفی سنگ های خوب به شما مشاوره بدهند. با رعایت تمام نکات گفته شده در این بخش و با در نظر گرفتن مشخصات سنگ ‌های ساختمانی می توانید مصالح سنگی که مد نظرتان است را تهیه کرده و هزینه مقرون به صرفه ای نیز بابت آن پرداخت کنید.


سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم به یک سؤال مهم در رابطه با "مشخصات سنگ ساختمانی خوب چیست؟" به طور کامل پاسخ داده و تمام مشخصات و خصوصیات یک سنگ ساختمانی مناسب را شرح دهیم. اگر قصد دارید سنگ ساختمانی با کیفیت تهیه کنید که تمام ویژگی‌ های گفته شده در این مقاله را داشته و از کیفیت و کارایی بالایی برخوردار باشد، می توانید از طریق سایت ما سفارش خود را ثبت نمایید.
در این فروشگاه اینترنتی، سنگ ‌های ساختمانی مختلف با مشخصات و شکل و ظاهر متفاوت برای مشتریان عرضه می شوند. به دلیل تنوع بالای محصولات در این سایت، شما با هر سلیقه ای که داشته باشید می توانید مصالح سنگی مد نظر خود را پیدا کنید. شایان ذکر است که قیمت سنگ ساختمانی در فروشگاه ما نسبت به سایر فروشگاه ‌ها مقرون به صرفه است. امکان ثبت سفارش خرید بهترین سنگ ساختمانی برای انواع کاربردها از تمامی شهرها وجود دارد.
شما با خرید از این فروشگاه ضمن تهیه سنگ ‌های ساختمانی با کیفیت، هزینه مقرون به صرفه ای بابت آن پرداخت خواهید کرد.

جهت مشاهده سایر سنگ های ساختمانی موجود در فروشگاه اینترنتی سنگ نیوان کلیک کنید.

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.