advertise

موارد کاربرد سنگ گرانیت در ساختمان

یکی از پرکاربردترین و محبوب ترین سنگ ‌های طبیعی قابل استفاده در صنعت ساختمان، سنگ گرانیت است. ویژگی‌های منحصر به فرد این سنگ، موجب تنوع کاربردهای سنگ گرانیت در ساختمان شده است. استفاده از این سنگ به دلیل مقاومت بالا در برابر شرایط آب و هوایی و عوامل خارجی، بسیار رایج است. سال‌هاست که از این سنگ ارزشمند در کارهای ساختمانی و امور ساخت و ساز و کارهای عمرانی نظیر پل سازی، ساختمان سازی، سنگ فرش خیابان‌ها و پیاده روها، ساخت بناهای تاریخی و غیره استفاده می شود. از جمله کاربردهای سنگ گرانیت می توان به استفاده در کف، دیوارها، نمای ساختمان‌ها و غیره اشاره کرد. ما در این مقاله قصد داریم تا با شما عزیزان در رابطه با موارد کاربرد سنگ گرانیت در ساختمان بحث نماییم. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.


چرا سنگ گرانیت تا این اندازه پرفروش است؟

گرانیت دارای دوام و استحکام و قابلیت صیقل پذیری بالایی است. این سنگ زیبا و کاربردی در رنگ‌های مختلفی در بازار موجود است. مقاومت بالای این سنگ، در مقایسه با سنگ‌های دیگر از جمله مرمر، موجب کاربردهای زیادی در ساختمان شده است. سنگ گرانیت در مقایسه با سنگ‌های مشابه، براق تر و صیقلی تر است. این درخشندگی و زیبایی موجب افزایش استفاده از این سنگ شده است. در ادامه قصد داریم، بیشتر به ویژگی‌ها و کاربردهای سنگ گرانیت در صنعت ساختمان سازی بپردازیم. اگر متقاضی خرید سنگ گرانیت برای پروژه های خود هستید، در جای درستی قرار گرفته اید. ما در این وبسایت، مرجع تخصصی فروش سنگ ساختمانی هستیم و محصولات باکیفیت و قیمت‌های رقابتی را برایتان تأمین خواهیم کرد.

سنگ گرانیت ارزان

سنگ گرانیت چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

گرانیت، یکی از سنگ‌های طبیعی زیبا و پرکاربرد در صنعت ساختمان است. این سنگ از ترکیبی از مواد معدنی مانند فلدسپار، کوارتز و میکا تشکیل شده و دارای خصوصیاتی همچون مقاومت بالا در برابر فشار، سایش، حرارت و رطوبت می باشد. گرانیت علاوه بر مقاومت بالا، دارای ظاهری زیبا و جذاب است. زیبایی و جذابیت الگوهای بافتی گرانیت، به مواد متشکله و نحوه تشکیل این سنگ در طبیعت مرتبط است. رگه‌ها و خطوط تیره و روشن و سنگدانه‌های بزرگ و کوچک، موجب به وجود آمدن چنین طرح‌های متنوع و طبیعی می شوند.
زیبایی طبیعی، صیقلی بودن و دوام بالای این سنگ، باعث متنوع بودن موارد کاربرد سنگ گرانیت در ساختمان شده است. در حقیقت، دوام و مقاومت بالای سنگ گرانیت در برابر فرسایش و تغییرات شیمیایی، موجب مقرون به صرفه بودن استفاده از این سنگ در امور ساختمانی می شود. شاید در نگاه اول، استفاده از این سنگ به عنوان یکی از مصالح ساختمانی گران به نظر برسد. ولی توجه به مزایای استفاده از گرانیت از جمله مقاومت بالا در برابر فشار، سایش و حرارت، دوام، زیبایی و جذابیت فوق العاده، قابلیت ساخت و ساز، شکل‌ دهی، برشکاری، حکاکی، پولیش کاری آسان و غیره همگی موجب محبوبیت بیشتر سنگ گرانیت در ساختمان شده است.
این باعث افزایش تمایل مصرف کنندگان به استفاده از این سنگ شیک و کاربردی می شود. علاوه براین، مزایای فوق سبب کاهش هزینه‌ای نگهداری و تعمیرات ساختمان‌هایی می شود که در آنها از سنگ گرانیت استفاده شده است.

جدیدترین ها

انواع سنگ گرانیت

تنوع زیاد ترکیبات معدنی و شرایط تشکیل سنگ گرانیت موجب ایجاد تنوع در سنگ گرانیت شده است. از جمله مهم ترین این سنگ ها می توان به این موارد اشاره کرد:
سنگ گرانیت سفید، سنگ گرانیت قرمز، سنگ گرانیت سیاه، طلایی و گرانیت خاکستری.
در کارخانه سنگ گرانیت، انواع مختلف سنگ‌ها با رنگ‌ها و طرح‌ها، بافتی متنوع دارند و روانه بازار می شوند.


مهم ترین کاربردهای سنگ گرانیت در ساختمان

در پروژه‌های ساختمانی، به دو شیوه از سنگ گرانیت استفاده می شود. می توان از این سنگ، به عنوان یک عنصر ساختاری یا به عنوان یک عنصر تزئینی استفاده کرد. سنگ گرانیت به دلیل مقاومت، دوام بالا و زیبایی ظاهری، دارای کاربردهای زیادی در صنعت ساختمان است. امروزه استفاده از سنگ گرانیت در ساختمان بسیار رایج شده است و این سنگ، به عنوان یکی از مصالح ساختمانی پرطرفدار در صنعت ساختمان شناخته می شود.
برخی از موارد کاربرد سنگ گرانیت در ساختمان عبارتند از:

سنگ گرانیت با کیفیت

کفپوش

به دلیل مقاومت بالای سنگ گرانیت در برابر سایش، فشار و رطوبت، از این سنگ برای ساخت کفپوش‌های داخلی و بیرونی ساختمان‌ها استفاده می شود.

دیوارهای داخلی و خارجی

به دلیل زیبایی و الگوی بافتی سنگ گرانیت، از این سنگ برای ساخت دیوارهای داخلی و خارجی ساختمان‌ استفاده می شود.

ساخت سینک روشویی

استفاده از گرانیت برای ساخت سینک آشپزخانه و حمام، به دلیل مقاومت بالای این سنگ در برابر حرارت و ضربه، بسیار متداول است. انواع سینک گرانیتی بسیار محبوب بوده و مورد توجه طراحان دکوراسیون داخلی قرار دارد.


محصولات دکوراتیو

به دلیل زیبایی و الگوی طرح و ساختار سنگ گرانیت، می توان از آن برای ساخت محصولات دکوراتیو مانند میز، محوطه ‌سازی، پیش ‌ساخته‌های معماری و سایر محصولات باغ و پارک استفاده کرد.

نمای ساختمان

به دلیل زیبایی ظاهری و دوام بالای سنگ گرانیت، می توان از این سنگ، برای ساخت نمای ساختمان‌ها و سایر سازه‌های معماری استفاده کرد.


محوطه سازی

گرانیت، یک انتخاب خوب برای کفپوش ها و سنگ فرش های حیاط، باغ یا محوطه ویلاها است. با این سنگ می توانید ایده های شیک و زیبا را در کنار گل ها و گیاهان اجرا کنید.

سنگ روی کابینت ها

گاهی از گرانیت به عنوان سطح فوقانی کابینت آشپزخانه جزیره ای استفاده می شود که بسیار عالی و جذاب است.


جهت مشاهده سایر سنگ های ساختمانی موجود در فروشگاه اینترنتی سنگ نیوان کلیک کنید.

مزایا و معایب استفاده از سنگ گرانیت در ساختمان

مزایای سنگ گرانیت موجب افزایش محبوبیت و کاربرد آن در ساختمان شده است؛ این مزایا عبارتند از:
• مقاومت بالا در برابر فشار و سایش: به دلیل این ویژگی، از این سنگ در کفپوش‌ها و دیوارهای خارجی و داخلی ساختمان استفاده می شود.
• زیبایی ظاهری: سنگ گرانیت، به دلیل طرح‌های بافتی و رنگ‌های متنوع، ظاهر زیبایی دارد. زیباسازی نمای ساختمان و دیزاین داخلی موجب افزایش استفاده از این سنگ شده است.
• مقاومت بالا در برابر شرایط آب و هوایی شدید.
• مقاومت در برابر خوردگی:
به دلیل این ویژگی، از گرانیت در سازه‌های با احتمال خوردگی بالا نظیر استخرها استفاده می شود.


بهترین سنگ گرانیت

مهم ترین معایب سنگ گرانیت:

استفاده از این سنگ دارای برخی معایب نظیر قیمت و وزن بالا و نیاز به نگهداری دوره ای می باشد. در مجموع، استفاده از گرانیت در ساختمان‌ها، مزایا و معایب خاص خود را دارد که باید در هنگام تصمیم به خرید گرانیت، ملاحظات مربوط به صرفه اقتصادی و هزینه مد نظر قرار گیرد.


سخن پایانی

موارد کاربرد سنگ گرانیت در ساختمان، به دلایلی نظیر زیبایی، مقاومت بالا در برابر خوردگی، فشار و سایش و شرایط آب و هوایی و مزایایی چون سطح صاف و درخشان و طرح‌های متنوع، روز به روز در حال افزایش است. استفاده از این سنگ جذاب می ‌تواند، به نمای ساختمان شما زیبایی فوق العاده ای بخشیده و طول عمر ساختمان را افزایش دهد. در این راستا، ما به عنوان تامین کننده سنگ گرانیت، سنگ‌های باکیفیت و زیبا را با تنوع طرح و رنگ به شما مشتریان عزیز ارائه می کنیم. می ‌توانید، برای مشاهده محصولات و استعلام قیمت سنگ گرانیت و مشخصات فنی آن به وب سایت، مراجعه کرده و محصول مد نظر را سفارش دهید. امکان ثبت سفارش خرید از تمامی شهرهای ایران وجود دارد.

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.