advertise

استعلام قیمت و خرید سنگ تراورتن کاشان

۵ نکته اساسی برای خرید سنگ تراورتن کاشان و شناخت مزیت‌های آن

سنگ تراورتن ویژگی‌ها و بافت‌های مختلفی دارد و بر همین اساس یکی از محبوب ترین محصولاتی است که برای نمای ساختمان و روکش دیوارها استفاده می شود. این سنگ ساختمانی همه کاره را برای تولید محصولات سنگی اعم از مجسمه، سرستون و قرنیز هم به کار می برند. سنگ تراورتن کاشان از جمله تولیدات پرطرفدار و باکیفیت داخلی است که مزیت‌های بسیاری را ارائه می دهد. البته درجات کیفی این سنگ متفاوت بوده و هنگام انتخاب باید برخی فاکتورها را در نظر بگیرید. اگر به خرید تراورتن کاشان علاقمند هستید، راهنمای زیر را از دست ندهید.


مزایای سنگ تراورتن کاشان به عنوان مصالح ساختمانی و علت محبوبیت آن

تراورتن، سنگی طبیعی با بافتی زیبا و منحصر به فرد می باشد که از گذشته تا کنون به عنوان مصالح ساختمانی کاربرد داشته است. در ادامه به معرفی مزایای بی شمار این مصالح پرکاربرد می پردازیم:

خرید تراورتن کاشان ارزان

۱-دوام بالای سنگ تراورتن کاشان

تراورتن کاشان، سنگی بادوام است، بنابراین برای بخش‌های داخلی و خارجی پروژه‌های ساختمانی انتخاب خوبی می باشد. ساختار متراکم و فشرده این سنگ در اثر رسوب آهسته مواد معدنی ایجاد شده است. این ساختار ویژه، مقاومت بالایی در برابر شرایط آب و هوایی داشته و با گذشت زمان دوام خود را حفظ می کند. بنابراین با خرید سنگ تراورتن کاشان می توانید زیبایی اصلی سازه خود را برای چندین دهه حفظ کنید و ارزش سازه را نمایان سازید.

۲-جذابیت و تطبیق پذیری؛ بزرگترین مزیت سنگ تراورتن

یکی از بهترین ویژگی‌های سنگ تراورتن کاشان، زیبایی طبیعی آن می باشد. الگوی متمایز، رگه‌های ظریف و رنگ‌های خاکی این سنگ، ظاهری جذاب و پیچیده را به سازه می دهند. در ضمن این مصالح در طیف گسترده ای از پرداخت‌ها از جمله صیقلی، تراش خورده، برس خورده و ... موجود است. در نتیجه با انواع سبک‌های طراحی هماهنگ می شود.

۳-مقاومت در برابر حرارت و تنوع کاربرد

با خرید تراورتن کاشان می توانید از خواص عالی آن در برابر حرارت نیز بهره مند شوید. این سنگ گزینه ای ایده آل برای مناطق مستعد دمای بالا نظیر پاسیوها، استخرها و شومینه‌ ها است. بر خلاف مواد مصنوعی، تراورتن حتی در زیر آفتاب سوزان نیز خنک می ماند و برای پیاده روی مناسب است. بنابراین کاربردهای سنگ تراورتن کاشان فقط به نمای خارجی ساختمان محدود نمی شوند.


۴-مقاومت در برابر لغزش و تضمین ایمنی ساختمان

تراورتن کاشان از لحاظ ایمنی، بهترین گزینه است. بافت طبیعی آن، سطح بالایی از مقاومت در برابر لغزش را ارائه می دهد. در نتیجه برای کفپوش مناطق مرطوب نظیر حمام و کناره‌های استخر کاربرد بسیاری دارد.

۵-تعمیر و نگهداری آسان

با خرید سنگ ساختمانی تراورتن، دیگر نگران حفظ زیبایی و نگهداری از آن نباشید. تنها با جارو کردن منظم، از بین بردن بقایای زباله‌ها و همچنین استفاده از یک پاک کننده با PH خنثی، می توانید ظاهر این سنگ را حفظ کنید. علاوه بر این، تراورتن در برابر لکه و خراش نیز مقاوم بوده و نیاز به تعویض را کاهش می دهد.

۶-سازگار با محیط زیست

تراورتن یک سنگ طبیعی است، در نتیجه کاملاً با طبیعت سازگار بوده و یک منبع تجدیدپذیر به شمار می آید. فرآیند تولید آن در کارخانه سنگ نیز در مقایسه با جایگزین‌های مصنوعی، تاثیرات زیست محیطی کمتری دارد. پیشنهاد می کنیم با استفاده از تراورتن در پروژه‌ های ساختمانی خود، به کاهش ردپای کربن و بهبود پایداری کمک کنید.

جدیدترین ها

راهنمای خرید سنگ تراورتن کاشان و نحوه تعیین کیفیت آن

درجات مختلف سنگ تراورتن کاشان، دارای کیفیت‌های متفاوت و نقاط قوت منحصر به فرد خود هستند. طبق یک قانون کلی هرچه درجه سنگ، کمتر باشد، دوام مواد نیز پایین تر خواهد بود. چنانچه می خواهید محصول مورد نیاز خود را پیدا کرده و در مورد کیفیت آن اطمینان حاصل کنید، به ۵ نکته زیر توجه نمایید:


۱- تخلخل سنگ تراورتن

کیفیت سنگ تراورتن به اندازه و تعداد سوراخ ‌های طبیعی موجود در آن بستگی دارد. سنگ تراورتن درجه یک کاشان، دارای سوراخ‌های کمتر و کوچکتری است، از این رو بهترین و باکیفیت ترین نوع سورت بندی محسوب می شود. از سوی دیگر، نوع تراورتن درجه دو که به عنوان درجه پایین تر شناخته می شود، معمولاً از کیفیت کمتری برخوردار بوده و سوراخ‌ های بزرگ و بیشتری دارد.
همچنین دوام کمتر و طول عمر پایین تر از دیگر ویژگی‌های سنگ تراورتن درجه پایین می باشد. بنابراین هنگام خرید سنگ تراورتن کاشان باید به درجه یا سورت بندی آن دقت کنید. اگر می خواهید در مورد عدم شکنندگی سنگ و دوام آن مطمئن باشید، حتماً به سراغ سنگ‌های با درجه بالاتر بروید. البته برای مواد درجه یک باید هزینه بیشتری بپردازید ولی در کنار آن از مزیت‌های بیشتری برخوردار خواهید شد.


۲-رنگ سنگ تراورتن کاشان

از لحاظ رنگ، سنگ تراورتن بژ، نباید تنوع طیف رنگی زیادی داشته باشد. وجود تنوع بالای سایه و واریانس رنگ بژ به معنی درجه پایین تر سنگ است. از سوی دیگر، سنگ تراورتن نقره ای، بسته به تامین کننده متفاوت بوده و در طیف‌های تیره تا روشن وجود دارد. بنابراین نمی توانید در مورد کیفیت سنگ نقره ای بر اساس رنگ تصمیم بگیرید.

۳-تفاوت نمونه سنگ و متریال اصلی

هنگام انتخاب سنگ تراورتن، مراقب نمونه‌های کوچک باشید، زیرا آنها اغلب نمای کافی از سنگ را ارائه نمی دهند. بنابراین فکر نکنید که تمام کاشی‌های شما مشابه نمونه سفارشی خواهد بود و قبل از خرید از نتیجه نهایی خود مطمئن شوید. در واقع، باید هارمونی رنگ و بافت را در نظر بگیرید و اطمینان یابید که طرح متعادلی خواهید داشت. جهت انتخاب صحیح، ابتدا نوع کاربری خود را مدنظر قرار دهید.
به عنوان مثال آیا محصول را برای فضای داخلی نیاز دارید یا فضای خارجی؟ بدین منظور میزان نرمی یا سختی سنگ را بررسی کنید. برای اهداف تزئینی، سنگ‌های تراورتن با سطح صاف و نرم، کاربرد دارند. در حالی که برای استفاده در فضای باز بهتر است به سراغ محصولات سخت تر بروید.


۴-خرید سنگ تراورتن کاشان با توجه به نوع فرآوری

با دانستن نوع فرآوری سنگ تراورتن می توانید به درستی از آن نگهداری کنید. به عنوان مثال اگر سوراخ‌های سنگ را با رزین مخصوص پر کرده اند، باید جهت جلوگیری از خرابی سنگ، هر دو یا سه سال یکبار این فرآیند را تکرار کنید. از سوی دیگر سنگ‌های با منافذ باز، به نگهداری نیازی ندارند و باید فقط باید به فکر محافظت از آن در برابر آب باشید.

۵-قیمت سنگ تراورتن کاشان و عوامل موثر آن

عوامل بسیاری بر قیمت سنگ تراورتن کاشان تاثیر می گذارند. از جمله این موارد می توانیم به رنگ، اندازه، نوع برش، وجود یا عدم وجود موج، سورت، خلوص، کیفیت فرآوری و درجه سنگ اشاره کنیم. البته از آنجایی که این محصول در داخل کشور تولید می شود، در مقایسه با سنگ‌های وارداتی به صرفه تر بوده و از قیمت مناسب تری برخوردار است.


خرید تراورتن از کارخانه سنگ در اصفهان با مناسب ترین قیمت

تراورتن به عنوان متریالی بادوام، جذاب و تطبیق پذیر، مزایای بسیاری را برای پروژه‌های ساختمانی به همراه دارد. زیبایی طبیعی این سنگ در کنار توانایی تحمل شرایط سخت، آن را به انتخابی محبوب برای طیف وسیعی از کاربردها تبدیل کرده است. همانطور که می دانید معدن سنگ تراورتن در شهرستان کاشان، استان اصفهان می باشد.
جهت خرید سنگ تراورتن کاشان از کارخانه سنگ با ما تماس بگیرید و در کنار صرفه جویی در هزینه های ساخت و ساز، بر ارزش و ماندگاری سازه خود بیافزایید.

جهت مشاهده سایر سنگ های ساختمانی موجود در فروشگاه اینترنتی سنگ نیوان کلیک کنید.

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.